Lencse Lány

A legjobb strandkaja - karantén verzió

2020. május 08. - LencseLány

40akárhagyadik nap önkéntes karanténban: sokkal több kenyeret eszünk és minden csoki elfogyott. Akármennyire szeretnénk egészségesen létezni a ránkszakadt itthonlétben, valahogy nem sikerül. A minap vettem fél kg élesztőt, szóval még több kenyeret, ropogós zsemlét, házi kiflit, pizza vacsorát és miegymást fogok készíteni, már most látom. Így készült pár napja ez a lángos is.

img_20200501_151513_931.jpg

Recept 4 lángoshoz:


Szétmorzsoltam kb. 20 gramm élesztőt fél dl langyos tejben. A keverékhez hozzá adtam 1 mokkás kanál cukrot és 1 evőkanál lisztet.

Egy tálban összekevertem a száraz alapanyagokat: 15 dkg lisztet és 1 mokkás kanál sót, ehhez adtam hozzá a már felfutott élesztőt és nagyjából 90 ml vizet. 

Miután a tészta megkelt, 4 kisebb cipót alakítottam ki belőle, majd lángos formákra nyújtottam és bő olajban kisütöttem. 

Én imádom fokhagymával-tejföllel-sajttal és lila hagymával. Ez utóbbi egy kedvenc fesztiválos élményemhez kötődik: az Ördögkatlan Fesztiválon, egy nagyharsányi udvarban ettem így először és talán az volt életem legfinomabb lángosa. 

A bejegyzés trackback címe:

https://lencselany.blog.hu/api/trackback/id/tr3215671190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása